FRIAS

Sie sind hier: Startseite Fakultät Forschung Ausgewählte Publikationen
Artikelaktionen

Ausgewählte Publikationen

Krossing: VIP-Publikation Angewandte - Bislang unbekannte SnCp-Komplexe

Erste Cyclopentadienyl-Gruppe-14-Komplexe: Toluol-Addukte und Quadruple-Decker [Sn3Cp4]2+-Komplex

Branching Out: Rhodium-Catalyzed Allylation with Alkynes and Allenes

We present a new and efficient strategy for the atom-economic transformation of both alkynes and allenes to allylic functionalized structures via a Rh-catalyzed isomerization/addition reaction which has been developed in our working group (Prof. Dr. B. Breit).

Rhodium-Catalyzed Enantioselective Intermolecular Hydroalkoxylation of Allenes and Alkynes with Alcohols: Synthesis of Branched Allylic Ethers

Regio- and enantioselective additions of alcohols to either terminal allenes or internal alkynes provides access to allylic ethers by using a RhI/diphenyl phosphate catalytic system.

Enantioselective Rhodium-Catalyzed Atom-Economical Macrolactonization

A highly attractive route toward macrolactones, which form the cyclic scaffold of a multitude of diverse natural compounds, is described.

Angewandte 1: Coordination Chemistry of Diiodine and Implications for the Oxidation Capacity of the Synergistic Ag+/X2 (X=Cl, Br, I) System

Doppelschlag in der "Angewandten Chemie" Teil 1: In einer Ausgabe der Angewandten wurden gleich zwei Publikationen unserer Forschergruppe veröffentlicht!

Angewandte 2: Silver Complexes of Dihalogen Molecules

Doppelschlag in der "Angewandten Chemie" Teil 2: In einer Ausgabe der Angewandten wurden gleich zwei Publikationen unserer Forschergruppe veröffentlicht!

Krossing: Übersichtsartikel in Chemical Society Reviews

Im renommierten Fachjournal Chemical Society Reviews ist ein Übersichtartikel zum Thema "Reactive p-block cations stabilized by weakly coordinating anions" erschienen

I. Krossing: Cationic cluster formation versus disproportionation of low-valent indium and gallium complexes of 2,2’-bipyridine (Äußerst selten, aber mehrfach positiv)

Kationische Klusterbildung vs. Disproportionierung von niedervalenten Indium und Gallium Komplexen von 2,2'-Bipyridin Oder: Wissenschaftler isolieren erstmals eine Anhäufung von mehreren Metallatomen und entdecken das „Bermuda-Cluster“

M. Jung & O. Einsle: Hochselektiver Hemmstoff der Desacetylase Sirt2 und Aufklärung des Bindungsmodus

Hochselektiver Hemmstoff der Desacetylase Sirt2 und Aufklärung des Bindungsmodus Selective Sirt2-inhibition by ligand-induced rearrangement of the active site

M. Jung: Histon-Acetyltransferase-Hemmstoffe mit In-vivo-Aktivität gegen Neuroblastomzellen

Histon-Acetyltransferase-Hemmstoffe mit In-vivo-Aktivität gegen Neuroblastomzellen Histone acetyltransferase inhibitors block neuroblastoma

R. Brückner:Total Synthesis of Quercitols - Cover Synlett

Darstellung von (+)-allo-, (-)-proto-, (+)-talo-, (-)-gala-, (+)‑gala-, neo-, and (-)-epi-Quercitol

I. Krossing: Univalent Gallium Complexes of Simple and ansa-Arene Ligands

Univalent Gallium Complexes of Simple and ansa-Arene Ligands: Effects on the Polymerization of Isobutylene

I. Krossing: Synthesis of a New Superacid

Straightforward Synthesis of the Brønsted Acid hfipOSO3H and its Application for the Synthesis of Protic Ionic Liquids Witali Beichel, Johann M. U. Panzer, Julian Haetty, Xiaowei Ye, Daniel Himmel and Ingo Krossing

B. Breit: Unlocking the N2 Selectivity of Benzotriazoles

Regiodivergent and Highly Selective Coupling of Benzotriazoles with Allenes Ligand control: Exceptionally high N2 and N1 selectivities have been achieved in the rhodium-catalyzed coupling of benzotriazoles with allenes by using DPEphos and JoSPOphos, respectively (see scheme). This method permits the atom-economic synthesis of valuable branched N2- and N1-allylated benzotriazole derivatives.

S. Weber, E. Schleicher, Flavins and Flavoproteins: Methods and Protocols

Anwenderorientiert und intuitiv bietet das Buch detailierte und schrittweise Antworten auf unzählige Fragen der Flavin- bezogenen biologischen Prozesse.

I. Krossing: Ionische Flüssigkeiten